On-line Tibetaanse Yoga

Tibetaanse yoga is een eenvoudige vorm van yoga. Het heeft als doel de energie in het lichaam vrij te laten stromen, om zo optimale gezondheid en vitaliteit te bewerkstelligen.

Tibetaanse yoga bevordert het emotionele en lichamelijk welzijn door middel van drie soorten oefeningen:

1. Zittende oefeningen en ademtechnieken welke ons helpen om gevoelens te ontdekken waar we ons normaal gesproken vaak niet bewust van zijn. Door deze oefeningen komen we in contact met de vitaliteit van ons eigen energiesysteem, de chakra’s en de subtiele energiekanalen die in ons systeem aanwezig zijn.

2. Bewegingsoefeningen welke ons helpen een verbinding te leggen en integratie te bevorderen tussen de subtiele energieën en ons mentale en fysieke zelf.

3. Strekoefeningen welke een diepe ontspanning teweegbrengen op het fysieke niveau, het mentaal-emotionele niveau en het energetische of spirituele niveau.

Als alle die de gemoedstoestanden in balans zijn, stroomt de energie vrijelijk door de chakra’s en de subtiele energie kanalen van het lichaam, het fysieke lichaam is sterk en gezond, de geest is kalm en helder en de emoties zijn stabiel. Dit is de reden om Tibetaanse yoga te beoefenen.

Wekelijkse lessen on-line
Digna geeft wekelijks les on-line. Ze verzorgt de les via Zoom.

Praktische informatie
Dag: dinsdagochtend
Tijden: 8:00 – 9:00 uur

Locatie: bij jou thuis
– Zorg ervoor dat je in een ruimte bent waar je kunt ontspannen en geen afleiding hebt van allerlei spullen om je heen.
– Zorg ervoor dat je tijdens de sessie niet gestoord kunt worden door huisgenoten. Zet je telefoon uit.
– De yoga start altijd met een zittende oefening. Je kunt plaatsnemen op een meditatie kussen of op een stoel. Mocht je op een stoel zitten, zorg dan dat je voeten de grond raken.

Investering
Bijdrage aan de Zoom sessie Tibetaanse Yoga met Digna is op basis van een vrijwillige gift. Je kunt je bijdrage storten op NL94 ASNB 0709 1893 62 tnv DI Schenk Hofstee. Bij voorbaat hartelijke dank!