Spring naar inhoud

Meditatie in beweging

Thuiskomen in je natuurlijke aard.

Door te mediteren maak je een breuk met de gebruikelijke manier om naar jezelf en de wereld te kijken. Je staat even stil bij hoe het op dit moment is in jou leven, zonder je ermee te identificeren. Dat geeft ruimte. Je leert om met mildheid aanwezig te zijn bij jezelf. Deze mildheid maakt dat je helder en met compassie aanwezig kunt zijn bij jezelf en anderen.

Bij mensen die mediteren zijn positieve effecten aangetoond bij concentratie, waarnemen en probleemoplossend vermogen. Ook voelen zij zich gelukkiger en zijn functioneert hun immuunsysteem beter. Deze effecten worden al bereikt bij 8 weken dagelijkse meditatie. Dit is voor iedereen bereikbaar!

Mediteren in de Tempel van Levenskunst

Meditatie in de Tempel van Levenskunst is een vorm van meditatie die helder en hartvol is. Deze meditatie kent de fasen van wakkerte (mindfulness), inspiratie en genieten. Wakkerte (mindfulness) is uit de afleiding gaan door je aandacht op iets neutraals te richten, bijvoorbeeld de ademhaling of de lichaamssensaties. Daarna volgt de fase van inspiratie, dan verbind je je met een inspirerend beeld dat jou in je waarachtige, natuurlijke aard spiegelt. Dit geeft een gevoel van heelheid, compleetheid en compassie. In de fase van genieten laat je je aandacht vrij en herken je jou diepste aard die vrij, ongeconditioneerd, levenslustig en welwillend is.

Bewegen

Waarom meditatie in Beweging? Bewegen is een directe manier om je gewaarzijn te trainen en de openheid tot leven te brengen. Lichaamssensaties zijn heel direct en kunnen je bewust maken naar wat er nu in je leeft. Je leert zowel alert aanwezig zijn bij dat wat zich aandient als in contact te zijn met de vitaliteit en vreugdevolheid van het leven.

Het lichaamswerk bestaat uit afwisselend ademhaling-, ontspannende en activerende bewegingsoefeningen.

Wat kan mediteren voor jou betekenen?

  • Je geniet meer van het leven;
  • Je staat onbezorgder in het leven;
  • Je leert om met mildheid om te gaan met jezelf en anderen;
  • Je kunt je beter concentreren;
  • Je wordt je bewust van wat je wel en niet wilt en kunt daar naar handelen;
  • Je wordt creatiever in het bedenken van oplossingen;

Praktische informatie

Locatie

De Roos
P.C. Hooftstraat 183
1071 BW Amsterdam

Tijden

Vrijdagavond van 19:30 uur - 21:30 uur
Inloop vanaf 19:15 uur
Data: 15 september, 22 september, 29 september, 6 oktober, 13 oktober,
20 oktober, 27 oktober, 10 november, 17 november en 24 november.

Investering

€ 150 (10 lessen)
Proef lessen: het is mogelijk om 3 proeflessen te volgens voor € 30 voor 3 lessen (contant te voldoen). Prijs van de proeflessen kan in mindering gebracht worden op de overige lessen.

Inlichtingen en aanmelden

Je kunt bellen met 06-45826724 of een e-mail sturen naar:
info@tempelvanlevenskunst.nl

Definitieve deelname

Na overschrijving van het cursusgeld naar rekeningnummer NL94 ASNB 0709 1893 62 t.n.v. Digna Schenk o.v.v. Meditatie in Beweging inclusief je voor en achternaam.

Meenemen

Handig zijn een gemakkelijke lange broek en eventueel warme sokken.

Voorbereiding

Ter voorbereiding op deze cursus kun je het boek ‘Meditatie in beweging’, van Hans Knibbe lezen. Te bestellen op www.stichtingzijnsorientatie.nl. Ook verkrijgbaar tijdens de les.